Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Metro: Budowa zaawansowana w 88%. Kiedy otwarcie?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
31-03-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu / Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Metro: Budowa zaawansowana w 88%. Kiedy otwarcie?
Tunel szlakowy, fot. WU
Na stacjach centralnego odcinka pojawiają się już elementy wystroju oraz wyposażenie techniczne. – Prace zakończą się zgodnie z harmonogramem pod koniec września. Mam nadzieję, że w ciągu kilku tygodni od zakończenia budowy uda się uruchomić – zapowiada Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.

Wczoraj (30 marca) Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy, odwiedzała budowę stacji C-9 Rondo Daszyńskiego. Prace wykończeniowe na tej stacji są już mocno zaawansowane. – Czas biegnie szybko. Jesteśmy pół roku później, w pomieszczeniach technicznych jest już wyposażenie energetyczne – mówi Gronkiewicz-Waltz. Nad wejściami znajdują się stalowe konstrukcje w kształcie litery M, na których umieszczone zostaną czerwone tafle szklane – to kolor przewodni dla tej stacji. Strop górny jest izolowany i zasypywany.

 

Czarny bazalt i czerwony sufit

 

Ta stacja to potężny, ponad 400-metrowy obiekt – za peronem znajdują się 270-metrowe tory odstawcze. Przewidziano tutaj siedem wyjść i pięć szybów windowych. Budowla jest dwupoziomowa – na kondygnacji -1 znajdują się antresole, przestrzeń handlowa oraz pomieszczenia techniczne, natomiast na poziomie -2 jest hala peronowa oraz tory. Ściany obłożone są już czarnym bazaltem i sienitem, na posadzkach położony jest granit skandynawski. Widać też charakterystyczne dla architekta Andrzeja Chołdzyńskiego kielichowe kolumny – na peronie tej stacji znajdzie się jeden rząd kolumn.

 

Nie ma jeszcze dekoracji ścian zatorowych, które obłożone będą panelami z grafikami reprezentującymi nazwy stacji, których autorem jest światowej sławy artysta Wojciech Fangor. Na stropie znajduje się już tynk akustyczny, który tłumić ma nadmierny hałas. Do tego pojawi się podwieszany sufit w postaci metalowych czerwonych kubików, układających się w falę. Na peronie na montaż czekają także schody ruchome firmy OTIS – w przeciwieństwie do tych na I linii nie będą uruchamiane przez fotokomórkę, a za pomocą kontakt-maty (wystarczy, że pasażerowie wejdą w odpowiednią strefę). Prędkość wyniesie 0,5 m/s. Po stronie zachodniej przewidziano schody stałe i jeden bieg schodów ruchomych, natomiast po bardziej obciążonej wschodniej (od strony ronda Daszyńskiego) – trzy biegi schodów ruchomych.

 

Podstacja z wyposażeniem

 

W pomieszczeniach technicznych znajduje się już wyposażenie podstacji trakcyjno-energetycznej wraz z tablicą dyspozytorską, na którą trafia sygnał ze wszystkich szaf i tablic przekaźnikowych. Za montaż tych urządzeń odpowiedzialna jest firma ABB. Takie podstacje znajdą się na co drugiej stacji (nieparzyste – C-9, C-11, C-13 i C-15). Na Rondzie Daszyńskiego znajdują się też dwie wentylatornie, każda z dwoma wentylatorami, odpowiedzialnymi za dostawę i odbiór powietrza. Jak wyjaśniają pracownicy wykonawcy centralnego odcinka, firmy AGP Metro, jeden tylko wentylator może tłoczyć do 280 tys. metrów sześciennych powietrza.

 

Za stacją znajdują się cztery tory odstawcze, z czego dwa zewnętrzne w przyszłości, po przedłużeniu II linii, będą spełniały rolę szlakowych. Ściana końcowa w tym miejscu jest wzmocniona jedynie zbrojeniem z włókien szklanych. Torowisko w tym miejscu pojawiło się jako drugie – po łączniku technicznym pomiędzy I a II linią metra.

 

Cały tekst przeczytasz na portalu www.transport-publiczny.pl

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5